MOJE JMÉNO UŽ ZNÁTE…

Zajímá Vás víc?

nmnn

Když jsem se narodila, byl říjen, tři roky před pádem opony. Otec sekal nízké reliéfy do mramoru a mně zavoněl terpentýn u něho v dílně. Pak přišly roky hledání a objevování, ztrácení a znovunalézání. Trvají dodnes. A myslím, že neskončí. Na tomto místě by se hodilo představit výčet mých uměleckých počinů. Pochválit se. Selfpromotion se tomu říká. Jenže já si na svou první výstavu nevzpomínám a na tu poslední už vlastně taky ne. Moje práce jsou v soukromých sbírkách a také v depozitáři psychiatrické léčebny v Dobřanech. Malovala jsem, maluji a malovat budu, dokud se mi oči a ruce, mozek a srdce nezačnou stavět na odpor. A pak začnu přemýšlet, jak to udělat, abych mohla malovat dál. To slibuju.

 

nmnn

Do LŠU jsem s brekem odmítla chodit, protože pan učitel mluvil sprostě. To otec, ten ve svojí sklepní dílně nemluvil téměř vůbec – zato kouzlil s dlátkem a majzlíkem a všechno tam vonělo terpentýnem.

O pár let později už bych si s panem Volejníkem z LŠU rozuměla podstatně lépe, ale to už jsem byla v rukou paní profesorky Dagmar Čápové na příbramském gymnáziu, odkud jsem s bohémským zanícením odešla na pedagogické lyceum v Berouně. Moji lásku ke štětci tam umocnila naivně platonická láska k panu profesoru Viktoru Žabinskému, který mě s otcovskou oddaností připravoval na přijímačky na AVU… Na AVU mě nechtěli, dokonce dvakrát, a třetí pověstný pokus jsem vzdala ještě před brodem. Na Umprum jsem promeškala druhé kolo přijímaček, a tak jsem vzala za vděk peďákem v Plzni, kam mě chtěli rovnou. Na většinu jmen pedagogů už si nevzpomenu a některá raději zmiňovat nechci, protože služba, kterou mému vzdělání prokázali, byla medvědí. Jediné snad pluje na hladině oceánu šedi – a tím je výjimečná Naděžda Škardová. Zapisovala jsem si hodiny v jejím ateliéru dychtíc po každém jejím slovu i pohlavku (kdyby tedy pohlavky rozdávala).

Tak či tak jsem svou vysokoškolskou dráhu s příznačnou ironií zakončila v dobřanské cvokárně a titul magora si tak mohu připisovat za některé svoje oleje uskladněné v tamním depozitáři.

Stejně jsem si jistá, že nejvíc mě naučily záležitosti mimo umělecké – antihrdinové s heroickými gesty zvedající půllitr v hospodách, kde jsem si při studiích přivydělávala; tváře milenců ve světle blednoucí noci a krásné ženy snad kdekoliv na světě.

A pochopitelně musím dodat, že se učím stále. Je to takový dobrý zvyk.

nmnn

Živí mě moje práce, to především a to chci zdůraznit. A současně moje práce neživí nikoho jiného. Před několika lety, přesně v roce 2016, jsem se rozhodla, že už nikdy víc nechci být zaměstnancem. A tak jím nejsem, a proto musím dělat svých devatero řemesel tak, aby z nich nevzešla desatera bída.

Proto:

maluju a kreslím, designuju různé věci a služby; stavím webové stránky a rovnou jim i šiju kabát; s divadly a různými kumštýři vymýšlím, jak jim pomoci ke slávě a k úspěchu, a později jim pomáhám tuhle cestu klestit (slovem, perem, štětcem a vlastním rozumem). Také učím: učím malovat a kreslit velké i malé a snažím se jim nabídnout svět tak, jako ho vidím já. Pokud tedy chtějí. A pokud mohou.

nmnn

Asi ze všeho na světě mě nejvíc těší pocit z okamžiku, kdy se zastaví čas. Lépe řečeno, když jsem to já, kým je čas zastaven. A pak mě taky hodně baví zobecňovat – nacházet pravidla a mechanismy, příčinnosti a konsekvence mezi zdánlivě nesouvisejícími jevy a ty potom ukládat do brašny s nářadím. Kdysi po mně v katalogu k výstavě žádali, abych definovala žánr svojí práce. Přišlo mi to trapně malomyslné, ale protože jsem kolonku vyplnit musela, vepsala jsem dovnitř (s přezíravou sebestředností), že tvořím v duchu synekdochálního kvazirealismu ve smyslu pars pro toto. Smála jsem se při představě, jak intelektuálové uznale pozvedávají obočí, a ti příčetnější listují ve slovnících cizích slov.

Dnes mi to celé připadá fantasticky alegorické, takže vlastně takové, jak potřebuju a jak mě těší.

ZAJÍMÁ VÁS JEŠTĚ VÍC?

Tak pojďme na to!

Výstavy

Pekař by si taky nechtěl housky schovávat do šuplete. A umění ožívá hned dvakrát – poprve pod rukou držící štětec a znovu, když je viděno. Vystavovala jsem už na škole, pak přišlo období tvůrčího útlumu a oponu deinitivně shodilý covidové restrikce. Od té doby se snažím všechno dohnat.

NADCHÁZEJÍCÍ

JEŠTĚ UVIDÍME

AKTUÁLNÍ

Příbram | Kavárna Zastávka| samostatná výstava

MINULÉ

DE INTERNE

září a říjen 2023 | Hluboká nad Vltavou | Nadační galerie NAGA | společná výstava

OBRAZY Z KARANTÉNY

prosinec 2022 | Klášterec nad Ohří | Kulturní centrum KnO | samostatná výstava

BĚSI

říjen a listopad 2022 | Praha | Volvox Globator | samostatná výstava

ROCKOVÝ SALON

březen 2017 | Praha | Rock Opera Praha | skupinová výstava

PLZEŇSKÝ SALON

září 2016 | Plzeň | Nová scéna DJKT Plzeň | skupinová výstava SVU Plzeň

MOVING STATION

2011 | Plzeň | Moving Station | skupinová výstava

HOUSE OF BLUES

2010 | Plzeň |House of Blues | skupinová výstava

Sympozia a setkání umělců

NADCHÁZEJÍCÍ

JEŠTĚ UVIDÍME

MINULÁ

VÍKEND OTEVŘENÝCH ATELIÉRŮ

září 2023 | Plzeň | ateliér Výtvarno

NYMBURSKÉ POSVÍCENÍ

září 2023 | Nymburk | zahrada starého děkanství

POLABSKÝ MONTMARTRE

červen 2023 | Brandýs nad Labem | zámecká zahrada | skupinová výstava

NYMBURSKÉ POSVÍCENÍ

2011 | Nymburk | zahrada starého děkanství

POLABSKÝ MONTMARTRE

červen 2022 | Brandýs nad Labem | zámecká zahrada | skupinová výstava

JEŠTĚ JSTE NEODEŠLI?

Skvěle!

Napsali o mně

Bid4Auction

rozhovor

Na začátku září zahajujeme s mým malířským kolegou a kamarádem Pavlem Sequensem velkou výstavu v galerii NAGA v Hluboké nad Vltavou. Nazvali jsme ji DE INTERNE, protože představuje průsečík našich prací. Oba totiž, byť jiným výrazivem, pojednáváme člověka jako obraz jeho
vnitřního světa, jeho zákoutí, spletitých chodbiček a propastí. Vernisáž proběhne ve čtvrtek 7. září 2023. Samotnou výstavu pak bude
možné zhlédnout až do 31. 10. 2023.

SAD jménem SAD

článek

„Malování je poezie, která je viditelná, ale neslyšitelná, a poezie je malování, které je slyšitelné, ale neviditelné.“ – Leonardo da Vinci

Tento citát se hodí k tvorbě Blanky Křemenové; její obrazy jsou plné poezie, symbolů a metafor, které vyjadřují její vnitřní svět a komunikují s divákem. Její obrazy jsou také slyšitelné, protože odkazují na hudbu, literaturu, filozofii nebo historii, které jsou součástí její inspirace a zájmů. A její obrazy jsou i neviditelné, protože jsou otevřené interpretaci a nabízejí různé úhly pohledu na svět.

Projekty

Umělci na pomoc Ukrajině

článek

Když začala válka na Ukrajině, musela jsem na ni pořád myslet. Všechno ve mně se stavělo na odpor. Rozhodla jsem se pomoci způsobem, který je pro mě nejpřirozenější. Využila jsem sílu sociální sítě a oslovila české výtvarníky s návrhem na uspořádání dobročinné dražby jejich uměleckých děl.  A odezva byla obrovská. Vznikla tak iniciativa UMĚLCI NA POMOC UKRAJINĚ. Brzy nás bylo přes padesát a více než stovka děl. Spojili jsme se s Aukční síní Vltavín, která naše díla spojila se svou sbírkou. V dobročinné aukci se podařilo získat obnos přesahující 1 000 000 korun a  ten prostřednictvím organizace Post Bellum poskytnout v podobě humanitární pomoci Ukrajině.

Divadlo

Kdybych svoje srdce nedala štětci, přála bych si zasnoubit se s divadlem. V otázkách umění jsem ale věrná pouze jednomu. A tak se můžu radovat, že alespoň múzy máme společné.

Ne vždy jsem se živila uměním; řadu let stálo stranou, ve stínu. Z mých devatera řemesel se ve mně nejhlouběji otisklo právě divadlo. Pracovala jsem na manžerských pozicích, starala se o marketing, produkci i mezinárodní spolupráci.

Dnes se snažím dělat už jen to, co mě baví, a tak jsem své dvě lásky spojila v jedno: pomáhám jim s jejich kabátem. Vymýšlím pro ně vizuální identitu, webdesign, navrhuju divadelní plákty a někdy i scénu.

JESTLI MÁTE JEŠTĚ SÍLU…

Nahlédněte.

Profesní sívíčko

Untitled-1

MOJE JMÉNO UŽ ZNÁTE…

Zajímá Vás víc?

nmnn

Když jsem se narodila, byl říjen, tři roky před pádem opony. Otec sekal nízké reliéfy do mramoru a mně zavoněl terpentýn u něho v dílně. Pak přišly roky hledání a objevování, ztrácení a znovunalézání. Trvají dodnes. A myslím, že neskončí. Na tomto místě by se hodilo představit výčet mých uměleckých počinů. Pochválit se. Selfpromotion se tomu říká. Jenže já si na svou první výstavu nevzpomínám a na tu poslední už vlastně taky ne. Moje práce jsou v soukromých sbírkách a také v depozitáři psychiatrické léčebny v Dobřanech. Malovala jsem, maluji a malovat budu, dokud se mi oči a ruce, mozek a srdce nezačnou stavět na odpor. A pak začnu přemýšlet, jak to udělat, abych mohla malovat dál. To slibuju.

 

nmnn

Do LŠU jsem s brekem odmítla chodit, protože pan učitel mluvil sprostě. To otec, ten ve svojí sklepní dílně nemluvil téměř vůbec – zato kouzlil s dlátkem a majzlíkem a všechno tam vonělo terpentýnem.

O pár let později už bych si s panem Volejníkem z LŠU rozuměla podstatně lépe, ale to už jsem byla v rukou paní profesorky Dagmar Čápové na příbramském gymnáziu, odkud jsem s bohémským zanícením odešla na pedagogické lyceum v Berouně. Moji lásku ke štětci tam umocnila naivně platonická láska k panu profesoru Viktoru Žabinskému, který mě s otcovskou oddaností připravoval na přijímačky na AVU… Na AVU mě nechtěli, dokonce dvakrát, a třetí pověstný pokus jsem vzdala ještě před brodem. Na Umprum jsem promeškala druhé kolo přijímaček, a tak jsem vzala za vděk peďákem v Plzni, kam mě chtěli rovnou. Na většinu jmen pedagogů už si nevzpomenu a některá raději zmiňovat nechci, protože služba, kterou mému vzdělání prokázali, byla medvědí. Jediné snad pluje na hladině oceánu šedi – a tím je výjimečná Naděžda Škardová. Zapisovala jsem si hodiny v jejím ateliéru dychtíc po každém jejím slovu i pohlavku (kdyby tedy pohlavky rozdávala).

Tak či tak jsem svou vysokoškolskou dráhu s příznačnou ironií zakončila v dobřanské cvokárně a titul magora si tak mohu připisovat za některé svoje oleje uskladněné v tamním depozitáři.

Stejně jsem si jistá, že nejvíc mě naučily záležitosti mimo umělecké – antihrdinové s heroickými gesty zvedající půllitr v hospodách, kde jsem si při studiích přivydělávala; tváře milenců ve světle blednoucí noci a krásné ženy snad kdekoliv na světě.

A pochopitelně musím dodat, že se učím stále. Je to takový dobrý zvyk.

nmnn

Živí mě moje práce, to především a to chci zdůraznit. A současně moje práce neživí nikoho jiného. Před několika lety, přesně v roce 2016, jsem se rozhodla, že už nikdy víc nechci být zaměstnancem. A tak jím nejsem, a proto musím dělat svých devatero řemesel tak, aby z nich nevzešla desatera bída.

Proto:

maluju a kreslím, designuju různé věci a služby; stavím webové stránky a rovnou jim i šiju kabát; s divadly a různými kumštýři vymýšlím, jak jim pomoci ke slávě a k úspěchu, a později jim pomáhám tuhle cestu klestit (slovem, perem, štětcem a vlastním rozumem). Také učím: učím malovat a kreslit velké i malé a snažím se jim nabídnout svět tak, jako ho vidím já. Pokud tedy chtějí. A pokud mohou.

nmnn

Asi ze všeho na světě mě nejvíc těší pocit z okamžiku, kdy se zastaví čas. Lépe řečeno, když jsem to já, kým je čas zastaven. A pak mě taky hodně baví zobecňovat – nacházet pravidla a mechanismy, příčinnosti a konsekvence mezi zdánlivě nesouvisejícími jevy a ty potom ukládat do brašny s nářadím. Kdysi po mně v katalogu k výstavě žádali, abych definovala žánr svojí práce. Přišlo mi to trapně malomyslné, ale protože jsem kolonku vyplnit musela, vepsala jsem dovnitř (s přezíravou sebestředností), že tvořím v duchu synekdochálního kvazirealismu ve smyslu pars pro toto. Smála jsem se při představě, jak intelektuálové uznale pozvedávají obočí, a ti příčetnější listují ve slovnících cizích slov.

Dnes mi to celé připadá fantasticky alegorické, takže vlastně takové, jak potřebuju a jak mě těší.

ZAJÍMÁ VÁS JEŠTĚ VÍC?

Tak pojďme na to!

VÝSTAVY

Pekař by si taky nechtěl housky schovávat do šuplete. A umění ožívá hned dvakrát – poprve pod rukou držící štětec a znovu, když je viděno. Vystavovala jsem už na škole, pak přišlo období tvůrčího útlumu a oponu deinitivně shodilý covidové restrikce. Od té doby se snažím všechno dohnat.

NADCHÁZEJÍCÍ

ještě uvidíme

AKTUÁLNÍ

Příbram | Kavárna Zastávka| samostatná výstava

MINULÉ

DE INTERNE

září a říjen 2023 | Hluboká nad Vltavou | Nadační galerie NAGA | společná výstava

OBRAZY Z KARANTÉNY

prosinec 2022 | Klášterec nad Ohří | Kulturní centrum KnO | samostatná výstava

BĚSI

říjen a listopad 2022 | Praha | Volvox Globator | samostatná výstava

ROCKOVÝ SALON

březen 2017 | Praha | Rock Opera Praha | skupinová výstava

PLZEŇSKÝ SALON

září 2016 | Plzeň | Nová scéna DJKT Plzeň | skupinová výstava SVU Plzeň

MOVING STATION

2011 | Plzeň | Moving Station | skupinová výstava

HOUSE OF BLUES

2010 | Plzeň |House of Blues | skupinová výstava

SYMPOZIA A SETKÁNÍ UMĚLCŮ

NADCHÁZEJÍCÍ

JEŠTĚ UVIDÍME

MINULÁ

VÍKEND OTEVŘENÝCH ATELIÉRŮ

září 2023 | Plzeň | ateliér Výtvarno

NYMBURSKÉ POSVÍCENÍ

září 2023 | Nymburk | zahrada starého děkanství

POLABSKÝ MONTMARTRE

červen 2023 | Brandýs nad Labem | zámecká zahrada | skupinová výstava

NYMBURSKÉ POSVÍCENÍ

2011 | Nymburk | zahrada starého děkanství

POLABSKÝ MONTMARTRE

červen 2022 | Brandýs nad Labem | zámecká zahrada | skupinová výstava

JEŠTĚ JSTE NEODEŠLI?

Skvěle!

NAPSALI O MNĚ

Bid4Auction

rozhovor

Na začátku září zahajujeme s mým malířským kolegou a kamarádem Pavlem Sequensem velkou výstavu v galerii NAGA v Hluboké nad Vltavou. Nazvali jsme ji DE INTERNE, protože představuje průsečík našich prací. Oba totiž, byť jiným výrazivem, pojednáváme člověka jako obraz jeho
vnitřního světa, jeho zákoutí, spletitých chodbiček a propastí. Vernisáž proběhne ve čtvrtek 7. září 2023. Samotnou výstavu pak bude možné zhlédnout až do 31. 10. 2023.

SAD jménem SAD

článek

„Malování je poezie, která je viditelná, ale neslyšitelná, a poezie je malování, které je slyšitelné, ale neviditelné.“ – Leonardo da Vinci

Tento citát se hodí k tvorbě Blanky Křemenové; její obrazy jsou plné poezie, symbolů a metafor, které vyjadřují její vnitřní svět a komunikují s divákem. Její obrazy jsou také slyšitelné, protože odkazují na hudbu, literaturu, filozofii nebo historii, které jsou součástí její inspirace a zájmů. A její obrazy jsou i neviditelné, protože jsou otevřené interpretaci a nabízejí různé úhly pohledu na svět.

PROJEKTY

Umělci na pomoc Ukrajině

článek

Když začala válka na Ukrajině, musela jsem na ni pořád myslet. Všechno ve mně se stavělo na odpor. Rozhodla jsem se pomoci způsobem, který je pro mě nejpřirozenější. Využila jsem sílu sociální sítě a oslovila české výtvarníky s návrhem na uspořádání dobročinné dražby jejich uměleckých děl.  A odezva byla obrovská. Vznikla tak iniciativa UMĚLCI NA POMOC UKRAJINĚ. Brzy nás bylo přes padesát a více než stovka děl. Spojili jsme se s Aukční síní Vltavín, která naše díla spojila se svou sbírkou. V dobročinné aukci se podařilo získat obnos přesahující 1 000 000 korun a  ten prostřednictvím organizace Post Bellum poskytnout v podobě humanitární pomoci Ukrajině.

Divadlo

Kdybych svoje srdce nedala štětci, přála bych si zasnoubit se s divadlem. V otázkách umění jsem ale věrná pouze jednomu. A tak se můžu radovat, že alespoň múzy máme společné.

Ne vždy jsem se živila uměním; řadu let stálo stranou, ve stínu. Z mých devatera řemesel se ve mně nejhlouběji otisklo právě divadlo. Pracovala jsem na manžerských pozicích, starala se o marketing, produkci i mezinárodní spolupráci.

Dnes se snažím dělat už jen to, co mě baví, a tak jsem své dvě lásky spojila v jedno: pomáhám jim s jejich kabátem. Vymýšlím pro ně vizuální identitu, webdesign, navrhuju divadelní plákty a někdy i scénu.

JESTLI MÁTE JEŠTĚ SÍLU…

Nahlédněte.

PROFESNÍ SÍVÍČKO

Untitled-1

MOJE JMÉNO UŽ ZNÁTE…

Zajímá Vás víc?

nmnn

Když jsem se narodila, byl říjen, tři roky před pádem opony. Otec sekal nízké reliéfy do mramoru a mně zavoněl terpentýn u něho v dílně. Pak přišly roky hledání a objevování, ztrácení a znovunalézání. Trvají dodnes. A myslím, že neskončí. Na tomto místě by se hodilo představit výčet mých uměleckých počinů. Pochválit se. Selfpromotion se tomu říká. Jenže já si na svou první výstavu nevzpomínám a na tu poslední už vlastně taky ne. Moje práce jsou v soukromých sbírkách a také v depozitáři psychiatrické léčebny v Dobřanech. Malovala jsem, maluji a malovat budu, dokud se mi oči a ruce, mozek a srdce nezačnou stavět na odpor. A pak začnu přemýšlet, jak to udělat, abych mohla malovat dál. To slibuju.

nmnn

Do LŠU jsem s brekem odmítla chodit, protože pan učitel mluvil sprostě. To otec, ten ve svojí sklepní dílně nemluvil téměř vůbec – zato kouzlil s dlátkem a majzlíkem a všechno tam vonělo terpentýnem.

O pár let později už bych si s panem Volejníkem z LŠU rozuměla podstatně lépe, ale to už jsem byla v rukou paní profesorky Dagmar Čápové na příbramském gymnáziu, odkud jsem s bohémským zanícením odešla na pedagogické lyceum v Berouně. Moji lásku ke štětci tam umocnila naivně platonická láska k panu profesoru Viktoru Žabinskému, který mě s otcovskou oddaností připravoval na přijímačky na AVU… Na AVU mě nechtěli, dokonce dvakrát, a třetí pověstný pokus jsem vzdala ještě před brodem. Na Umprum jsem promeškala druhé kolo přijímaček, a tak jsem vzala za vděk peďákem v Plzni, kam mě chtěli rovnou. Na většinu jmen pedagogů už si nevzpomenu a některá raději zmiňovat nechci, protože služba, kterou mému vzdělání prokázali, byla medvědí. Jediné snad pluje na hladině oceánu šedi – a tím je výjimečná Naděžda Škardová. Zapisovala jsem si hodiny v jejím ateliéru dychtíc po každém jejím slovu i pohlavku (kdyby tedy pohlavky rozdávala).

Tak či tak jsem svou vysokoškolskou dráhu s příznačnou ironií zakončila v dobřanské cvokárně a titul magora si tak mohu připisovat za některé svoje oleje uskladněné v tamním depozitáři.

Stejně jsem si jistá, že nejvíc mě naučily záležitosti mimo umělecké – antihrdinové s heroickými gesty zvedající půllitr v hospodách, kde jsem si při studiích přivydělávala; tváře milenců ve světle blednoucí noci a krásné ženy snad kdekoliv na světě.

A pochopitelně musím dodat, že se učím stále. Je to takový dobrý zvyk.

nmnn

Živí mě moje práce, to především a to chci zdůraznit. A současně moje práce neživí nikoho jiného. Před několika lety, přesně v roce 2016, jsem se rozhodla, že už nikdy víc nechci být zaměstnancem. A tak jím nejsem, a proto musím dělat svých devatero řemesel tak, aby z nich nevzešla desatera bída.

Proto:

maluju a kreslím, designuju různé věci a služby; stavím webové stránky a rovnou jim i šiju kabát; s divadly a různými kumštýři vymýšlím, jak jim pomoci ke slávě a k úspěchu, a později jim pomáhám tuhle cestu klestit (slovem, perem, štětcem a vlastním rozumem). Také učím: učím malovat a kreslit velké i malé a snažím se jim nabídnout svět tak, jako ho vidím já. Pokud tedy chtějí. A pokud mohou.

nmnn

Asi ze všeho na světě mě nejvíc těší pocit z okamžiku, kdy se zastaví čas. Lépe řečeno, když jsem to já, kým je čas zastaven. A pak mě taky hodně baví zobecňovat – nacházet pravidla a mechanismy, příčinnosti a konsekvence mezi zdánlivě nesouvisejícími jevy a ty potom ukládat do brašny s nářadím. Kdysi po mně v katalogu k výstavě žádali, abych definovala žánr svojí práce. Přišlo mi to trapně malomyslné, ale protože jsem kolonku vyplnit musela, vepsala jsem dovnitř (s přezíravou sebestředností), že tvořím v duchu synekdochálního kvazirealismu ve smyslu pars pro toto. Smála jsem se při představě, jak intelektuálové uznale pozvedávají obočí, a ti příčetnější listují ve slovnících cizích slov.

Dnes mi to celé připadá fantasticky alegorické, takže vlastně takové, jak potřebuju a jak mě těší.

ZAJÍMÁ VÁS JEŠTĚ VÍC?

Tak pojďme na to!

VÝSTAVY

Pekař by si taky nechtěl housky schovávat do šuplete. A umění ožívá hned dvakrát – poprve pod rukou držící štětec a znovu, když je viděno. Vystavovala jsem už na škole, pak přišlo období tvůrčího útlumu a oponu deinitivně shodilý covidové restrikce. Od té doby se snažím všechno dohnat.

NADCHÁZEJÍCÍ

ještě uvidíme

AKTUÁLNÍ

Příbram | Kavárna Zastávka| samostatná výstava

MINULÉ

DE INTERNE

září a říjen 2023 | Hluboká nad Vltavou | Nadační galerie NAGA | společná výstava

OBRAZY Z KARANTÉNY

prosinec 2022 | Klášterec nad Ohří | Kulturní centrum KnO | samostatná výstava

BĚSI

říjen a listopad 2022 | Praha | Volvox Globator | samostatná výstava

ROCKOVÝ SALON

březen 2017 | Praha | Rock Opera Praha | skupinová výstava

PLZEŇSKÝ SALON

září 2016 | Plzeň | Nová scéna DJKT Plzeň | skupinová výstava SVU Plzeň

MOVING STATION

2011 | Plzeň | Moving Station | skupinová výstava

HOUSE OF BLUES

2010 | Plzeň |House of Blues | skupinová výstava

SYMPOZIA A SETKÁNÍ UMĚLCŮ

NADCHÁZEJÍCÍ

ještě uvidíme

MINULÁ

VÍKEND OTEVŘENÝCH ATELIÉRŮ

září 2023 | Plzeň | ateliér Výtvarno

NYMBURSKÉ POSVÍCENÍ

září 2023 | Nymburk | zahrada starého děkanství

POLABSKÝ MONTMARTRE

červen 2023 | Brandýs nad Labem | zámecká zahrada | skupinová výstava

NYMBURSKÉ POSVÍCENÍ

2011 | Nymburk | zahrada starého děkanství

POLABSKÝ MONTMARTRE

červen 2022 | Brandýs nad Labem | zámecká zahrada | skupinová výstava

JEŠTĚ JSTE NEODEŠLI?

Skvěle!

NAPSALI O MNĚ

Bid4Auction

rozhovor

Na začátku září zahajujeme s mým malířským kolegou a kamarádem Pavlem Sequensem velkou výstavu v galerii NAGA v Hluboké nad Vltavou. Nazvali jsme ji DE INTERNE, protože představuje průsečík našich prací. Oba totiž, byť jiným výrazivem, pojednáváme člověka jako obraz jeho
vnitřního světa, jeho zákoutí, spletitých chodbiček a propastí. Vernisáž proběhne ve čtvrtek 7. září 2023. Samotnou výstavu pak bude možné zhlédnout až do 31. 10. 2023.

SAD jménem SAD

článek

„Malování je poezie, která je viditelná, ale neslyšitelná, a poezie je malování, které je slyšitelné, ale neviditelné.“ – Leonardo da Vinci

Tento citát se hodí k tvorbě Blanky Křemenové; její obrazy jsou plné poezie, symbolů a metafor, které vyjadřují její vnitřní svět a komunikují s divákem. Její obrazy jsou také slyšitelné, protože odkazují na hudbu, literaturu, filozofii nebo historii, které jsou součástí její inspirace a zájmů. A její obrazy jsou i neviditelné, protože jsou otevřené interpretaci a nabízejí různé úhly pohledu na svět.

PROJEKTY

Umělci na pomoc Ukrajině

článek

Když začala válka na Ukrajině, musela jsem na ni pořád myslet. Všechno ve mně se stavělo na odpor. Rozhodla jsem se pomoci způsobem, který je pro mě nejpřirozenější. Využila jsem sílu sociální sítě a oslovila české výtvarníky s návrhem na uspořádání dobročinné dražby jejich uměleckých děl.  A odezva byla obrovská. Vznikla tak iniciativa UMĚLCI NA POMOC UKRAJINĚ. Brzy nás bylo přes padesát a více než stovka děl. Spojili jsme se s Aukční síní Vltavín, která naše díla spojila se svou sbírkou. V dobročinné aukci se podařilo získat obnos přesahující 1 000 000 korun a  ten prostřednictvím organizace Post Bellum poskytnout v podobě humanitární pomoci Ukrajině.

Divadlo

Kdybych svoje srdce nedala štětci, přála bych si zasnoubit se s divadlem. V otázkách umění jsem ale věrná pouze jednomu. A tak se můžu radovat, že alespoň múzy máme společné.

Ne vždy jsem se živila uměním; řadu let stálo stranou, ve stínu. Z mých devatera řemesel se ve mně nejhlouběji otisklo právě divadlo. Pracovala jsem na manžerských pozicích, starala se o marketing, produkci i mezinárodní spolupráci.

Dnes se snažím dělat už jen to, co mě baví, a tak jsem své dvě lásky spojila v jedno: pomáhám jim s jejich kabátem. Vymýšlím pro ně vizuální identitu, webdesign, navrhuju divadelní plákty a někdy i scénu.

JESTLI MÁTE JEŠTĚ SÍLU…

Nahlédněte.

PROFESNÍ SÍVÍČKO

ig_2

atelier blanka kremenova

atelier kremenova

posta

info@blankakremenova.com

© Blanka Křemenová 2024

atelier blanka kremenova

info@blankakremenova.com

atelier blanka kremenova

© Blanka Křemenová 2024

atelier blanka kremenova

ig_2

atelier blanka kremenova

posta

info@blankakremenova.com

© Blanka Křemenová 2024